REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GALERII SZTUKI „WOZOWNIA” W TORUNIU
Regulamin organizacyjny Galerii Sztuki „WOZOWNIA” w Toruniu, zwanej dalej „Galerią”, określa strukturę organizacyjną i porządek wewnętrzny w Galerii oraz związane z tym obowiązki pracowników.
Postanowienia niniejszego regulaminu służą efektywnej realizacji celów statutowych Galerii i nie mogą być interpretowane w sposób mogący utrudniać lub uniemożliwiać wypełnianie tych celów.
1. Struktura organizacyjna Galerii nie zawiera wewnętrznie wydzielonych jednostek organizacyjnych.
2. Galeria działa w oparciu o następującą strukturę stanowisk pracowniczych:
1) dyrektor;
2) kierownik ds. administracyjnych;
3) główny księgowy;
4) stanowiska merytoryczne;
5) stanowiska ds. administracyjno-finansowych;
6) stanowiska obsługi.
Dyrektor zarządza Galerią, kieruje jej działalnością, reprezentuje ją na zewnątrz i jest za nią odpowiedzialny.
Do kierownika ds. administracyjnych należy prowadzenie całokształtu spraw administracyjnych wynikających z obowiązujących Galerię przepisów.
Główny księgowy prowadzi całokształt prac budżetowo-finansowych i księgowych Galerii. Podlega bezpośrednio dyrektorowi.
1. Do zadań pracowników zatrudnionych na stanowiskach merytorycznych należy:
1) programowanie działalności statutowej;
2) merytoryczna realizacja działalności wystawienniczej, informacyjnej i reklamowej oraz wydawniczej;
3) organizowanie działalności edukacyjnej i różnych form popularyzacji sztuk plastycznych;
4) prowadzenie dokumentacji działalności statutowej;
5) prowadzenie zbiorów dzieł sztuki Galerii.
2. Pracownicy merytoryczni podlegają bezpośrednio dyrektorowi.
1. Do zadań pracowników ds. administracyjno-finansowych należy:
1) prowadzenie sekretariatu i nadzór nad aktami Galerii;
2) prowadzenie spraw osobowych;
3) prowadzenie czynności rozliczeniowych i kasowych;
4) prowadzenia analityki finansowej.
2. Pracownicy wykonujący zadania określone w ust. 1 pkt 1 i 2 podlegają bezpośrednio dyrektorowi.
3. Pracownicy wykonujący zadania określone w ust. 1 pkt 3 i 4 podlegają bezpośrednio głównemu księgowemu.
1. Do zadań pracowników zatrudnionych na stanowiskach obsługi należy techniczna obsługa działalności Galerii w zakresie:
1) transportu dzieł sztuki i sprzętu technicznego;
2) montażu i demontażu wystawy oraz obsługi wystaw;
3) dozoru nad pomieszczeniami i mieniem Galerii w tym dziełami sztuki eksponowanymi i przechowywanymi w Galerii;
4) prac porządkowych i utrzymania czystości, drobnych prac remontowych;
5) sprzedaży biletów wstępu i wydawnictw;
6) zakupów zaopatrzeniowych.
2. Pracownicy obsługi podlegają bezpośrednio kierownikowi do spraw administracyjnych.
1. Pracownik wykonuje swą pracę zgodnie z przydzielonym indywidualnym zakresem obowiązków służbowych, przewidzianych dla danego stanowiska pracy.
2. Zakres przydzielonych pracownikowi obowiązków służbowych jest równoznaczny z zakresem indywidualnej odpowiedzialności pracownika i jest określony na piśmie.
1) znajomość i przestrzeganie zasad i instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
2) dbałość o mienie Galerii i mienie powierzone przez inne osoby i instytucje;
3) szczególna staranność przy obchodzeniu się z dziełami sztuki i dbałość o ich należyte zabezpieczenie;
4) utrzymanie stanowiska pracy w należytym ładzie i porządku, zabieganie o estetykę pomieszczeń i otoczenia Galerii;
5) przestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej.
1. Czas pracy pracowników pełnozatrudnionych wynosi 40 godzin tygodniowo.
2. Czas pracy pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze pracy jest określony w indywidualnych zakresach obowiązków przydzielonych ww. pracownikom.
1. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
1) konieczności prowadzenia akcji ratunkowej dla ochrony życia, zdrowia ludzkiego lub mienia;
2) niezbędnej potrzeby, stwierdzonej przez dyrektora, związanej z realizacją zadań programowych.
2. Za pracę w godzinach nadliczbowych udziela się innych dni wolnych od pracy, które należy wykorzystać w okresie 3 miesięcy od daty wykonania pracy w godzinach nadliczbowych.
1. Przebywanie pracownika na terenie Galerii poza godzinami pracy jest dozwolone w sprawach ważnych i za zgodą dyrektora.
2. Opuszczenie stanowiska pracy w godzinach pracy, związane z wykonywaniem czynności służbowych, wymaga akceptacji dyrektora lub kierownika ds. administracyjnych.
3. Plan urlopów wypoczynkowych pracowników dostosowuje się do wymogu płynnej realizacji zadań programowych Galerii.
4. Szczegółowe postanowienia w sprawach porządkowo-organizacyjnych są w miarę bieżących potrzeb określane przez dyrektora w drodze poleceń lub zarządzeń.
Zasady wynagradzania i premiowania pracowników Galerii reguluje „Regulamin wynagradzania pracowników Galerii Sztuki „Wozownia” w Toruniu”.
1) zawiązywaniem i rozwiązywaniem umów o pracę;
2) urlopowania i zwolnień od pracy;
3) usprawiedliwiania spóźnień i nieobecności;
4) odpowiedzialności dyscyplinarnej;
5) odpowiedzialności materialnej;
6) rozpatrywania sporów wynikłych ze stosunku pracy;
Opublikował: | Adam Jaracz |
Data publikacji: | 2014-12-20 08:54:41 |
Ilość wyświetleń: |
Opublikował: | |
Data publikacji: | |
Ilość wyświetleń: | Post Views: 0 |
Rejestr Zmian:
Brak zmian dla tego wpisu.